Re: [FORENING] Kritisk gennemgang af sslugs postlister.

In article <sslug@sslug>, Henrik Brix Andersen wrote:
>  Nej, ikke nødvendigvis, men det er min opfattelse at SSLUGs postlister
>  bliver brugt af folk fra hele landet; folk der aldrig har deltaget i et
>  eneste SSLUG arrangement (Såsom mig). På den måde fungerer SSLUG, i
>  hvert fald på support siden, som en slags DKLUG.

Der var snak om det for et stykke tid siden... også her på listen.
Jeg er klart fortaler for om man kunne samle de forskellige linux-bruger
gruppers infrastruktur ( emaillister/nntp ) på evt. SSLUG maskinen.

Et hurtigt udkast kunne være noget lig.
I DNS er
news.sslug.dk
news.linux.dk
news.njlug.dk
news.sdlug.dk
etc.
samme maskine, der indeholder grupperne:
sslug.teknik
sslug.novice
sslug.forening
njlug.forening
etc....

Det ville gøre at de fleste ville kunne supportere i andre lugger hvis
de havde lyst. Lade være hvis de ikke havde og give fuldstændig
konsistens i hvordan det virkede. Der var så ideen med at få en nntp2web
gateway op, således at de enkelte grupper/emaillister, kunne tilgåes via
web. Så ville man på www.sslug.dk kunne tilgå sslug.* listerne via web,
etc.

Men det kræver at der er nogle der taler med de andre lugger. ( Det bør
vel være sslug's bestyrelse, hvis de også kan lide ideen ) og hører om
de andre lugger kunne være interesseret i dette.

NB: Ideen med nntp2web gatewayen er ikke død, den venter bare på
sommerferie :-)

--
./Jesper Krogh, sslug@sslug