Re: [FORENING] Kritisk gennemgang af sslugs postlister.

Henrik Brix Andersen skrev:

> Nej, ikke nødvendigvis, men det er min opfattelse at SSLUGs postlister
> bliver brugt af folk fra hele landet; folk der aldrig har deltaget i et
> eneste SSLUG arrangement (Såsom mig). På den måde fungerer SSLUG, i
> hvert fald på support siden, som en slags DKLUG.

Man kunne selvfølgelig kopiere alle lister til f.eks. linux.dk for at se
om folk meldte sig ud af SSLUG? Jeg ville da blive selvom der ikke var
så megen trafik på supportlisterne :)

> Det du mener er altså at liste politikken, hvis den skulle realiseres,
> skulle være at oprettelse af nye debatlister skulle ses på med velvilje,
> men ikke oprettelse af nye supportlister?

Slet ikke. Jeg mener bare, at tæt afgrænsede lister (f.eks. -vi) ikke
altid vil kunne opretholde "acceptabel" trafik. Hvis man skal bruge
meget specifikke lister er usenet nok bedre.

Det jeg vil frem til er, at der er forskel på news og mail. Hvis man
modtager lister via PPP (som jeg) er mail det klart bedste bud. Desværre
er man så også nødt til at modtage _alt_. News er til gængæld bedre,
hvis man har en fast forbindelse. Her kan man oprette alle de lister man
har lyst til, da man ikke på samme måde skal holde øje med sine
tilmeldinger.

<KONKRET_EKSEMPEL>

Da jeg på et tidspunkt var udmeldt af SSLUG troede jeg, at jeg var
afmeldt alle lister. En dag modtog jeg så pludselig en mail fra en liste
med meget lav frekvens (presse-dk-listen tror jeg nok).

Hvis man ikke specifikt har skrevet ned (hvilket jeg gør nu ;), hvilke
lister man er tilmeldt; ja så kan der pludselig fremkomme hængepartier.

</KONKRET_EKSEMPEL>

> Eller er det mig, der misforstår? I hvert fald forstår jeg ikke
> argumentet, hvis ovenstående er tilfældet.

Bedre nu? Ellers tager vi en tur til :)

Mvh.

--
Rune