Re: [FORENING] Kritisk gennemgang af sslugs postlister.

On Sun, 19 May 2002, Rune Christiansen wrote:

> Det jeg vil frem til er, at der er forskel på news og mail. Hvis man
> modtager lister via PPP (som jeg) er mail det klart bedste bud. Desværre
> er man så også nødt til at modtage _alt_. News er til gængæld bedre,
> hvis man har en fast forbindelse. Her kan man oprette alle de lister man
> har lyst til, da man ikke på samme måde skal holde øje med sine
> tilmeldinger.

Her er jeg ganske uenig.

News er netop formidabel til PPP-forbindelse.

1. Ringer op og henter headers fra alle de gruppe man er tilmeldt.

2. Markerer interessante indlæg (eller tråde)

3. Ringer op og henter de interessante indlæg (eller tråde)

4. Læser trådene igennem og svarer på dem man måtte ønske (i ro og mag).

5. Ringer op og afleverer dine svar.

Punkt 1-3 kan godt være den samme oprigning.

På den måde bliver man fri for at hente ligegyldige kilobytes ned og kan
dermed nøje med kortere sessioner.

> Da jeg på et tidspunkt var udmeldt af SSLUG troede jeg, at jeg var
> afmeldt alle lister. En dag modtog jeg så pludselig en mail fra en liste
> med meget lav frekvens (presse-dk-listen tror jeg nok).

Nu er presselisterne jo langt fra som de andre af SSLUGs epostlister.
Mange af adresserne på presselisterne er ikke medlemmer af SSLUG, da det
jo netop er dem, som skal modtage pressemeddelelser - altså aviser,
IT-magasiner m.m. samt interesserede.
--
De herligste hilsner     _/
                      __/ | +              Jeg vil leve i en verden, hvor