Listenedlæggelsesforslag (Was: Kritisk gennemgang af sslugs postlister.)

Rune Christiansen skrev:

> *** Afsnit 2: Proposed list of kills ***
>
> -grafik:
>
> Mit indtryk er, at de fleste problemer med grafikkort
> stammer fra newbies (men det er kun et gæt :). Derfor
> finder jeg -novice passende.  De få "proffer", der får
> problemer med deres nyeste kort kan nok slippe af sted
> med at spørge på -teknik ;)

Det er snarere min opfattelse at vægten er mere jævnt
fordelt. Og så er det jo ikke kun opsætning af X det handler
om.

Uenig.

> -ppp:
>
> Jeg kan huske, at der var et godt grundlag på det
> tidspunkt den blev oprettet. Dog kom den vist aldrig
> "rigtigt igang" (ved ikke, jeg er ikke tilmeldt :).
> Anyway, med kun én mail om måneden kan vi vist roligt
> flytte trafikken over på -netvaerk.

Vist nok enig.

> -signatur:
>
> Jeg har ikke så meget imod denne, men beskrivelsen
> "Digital signatur"  (det er faktisk den eneste
> beskrivelse på tilmeldingssiden :) får mig ikke til at
> sende en subscribe meddelelse. Jeg synes vi bør nedlægge
> listen og erstatte den med en ny (læs afsnit 3).

Meget uenig! (men beskrivelsen _er_ elendig)

> -cprog, -perl:
>
> Nedlægges (igen: Læs afsnit 3).

Uenig.

> -alpha:
>
> Omdøbes til andet formål (repeat after me: Læs afsnit
> 3).

Jep.

> -demoday:, -konference:
>
> IMHO overflødige. Læs afsnit 4.

    -demoday: Måske enig.
 -konference: Uenig!

> -scicomp:
>
> Er det virkelig interessant i SSLUG regi?

Ja.

> -vi:
>
> HVORFOR IKKE?????? Det kan godt være, at trafikken på
> -teknik skal begrænses, men hvor specifikke skal vi
> være?? Skal vi i samme omgang også oprette lister til
> elm, mutt, mail, pico, emacs og alle de forskellige
> webmails?? Bare et eksempel...

Hvis der både er folk der kan _svare_ på spørgsmål og folk
der vil have svar på spørgsmål om specifikke
linux-programmer mener jeg vi bør overveje at stille lister
til rådighed. Vores problemer er ikke at vi har for mange
lister, men at grænserne mellem listerne nogle gange er
uklare eller uhensigtsmæssige.

Det vil så vidt jeg kan se ikke løse nogle problemer at
nedlægge "sslug-vi", men det kan da godt være at vi på
tilmeldingssiden skal samle de programspecifikke lister
nederst, så de ikke forvirrer begynderne alt for meget.

> -patentdirektiv:
>
> For specifik i navnet! Jeg kunne bedre lide navnet
> -swpat, da dette opfordrer til en mere omfangsrig
> diskussion omkring swpat. Direktivet er trods alt kun en
> del af diskussionen omkring swpatenter. Og ja, jeg _har_
> læst beskrivelsen på tilmeldingssiden. Jeg mener, at
> denne beskrivelse ("Liste til at få lavet høringssvar om
> EU-kommissionens forslag om patentering af software.")
> fint kan flettes ind i de andre diskussioner.

Tjah?

> -cvs2html:
>
> Jeg vil ikke nedlægge listen, men jeg mener ikke den
> hører til på tilmeldingssiden. Den har (såvidt vides?)
> ikke nogen direkte relation til SSLUGs
> foreningsarbejde??

Enig.

Jacob
--
Harddiske er binære enheder: Enten er de nye, eller også er de fyldt op.