Re: [FORENING] Landsdækkende postlister

In article <sslug@sslug>, Ole Tange wrote:
>  Vi har en del lister, der ikke er specielt SSLUG specifikke og hvor vi
>  sagtens kunne have alle andre LUG'er med.
>
>  Jeg foreslår hermed, at vi opretter lister under f.eks.
>  opensource.dk/news.opensource.dk, som alle i hele landet kan bruge.

Som skrevet tidligere vil jeg gerne foreslå at den også gerne på hedde
news.sslug.dk, news.se.linux.org, etc.
Da det egentligt er et teknisk spørgsmål men folk vil føle at de mister
mindre tilknytning.

> [...]
>    (nogenlunde) sammen med. De færreste andre FSUG'er har ressourcer til at
>    sætte det op. Til gengæld vil det koste os meget lidt at tilbyde
>    mailinglister til FSUG'erne i DK. Dette kan så også betyde, at de små
>    lister måske har overlevelseskraft, hvis blot vi har hele DK med.
>
>    Alle lister skal naturligvis ikke spredes til DK: Møder er jo normalt af
>    lokal karakter. Men selv disse lister bør vi i SSLUG tilbyde andre
>    FSUG'er at de kan få hostet hos os. Alternativet er jo netop, at de selv
>    skal til at sætte noget op - hvilket de færreste har ressourcer til at

Netop på infrastruktur området er jeg sikker på at vi har noget der er
værd at give væk.

>  Problemer:
>
>  * Bliver listerne for store?
>
>    Teknik-listen blev for længe siden så stor, at jeg ikke ville modtage
>    den via email længere. Den bliver _ikke_ mindre, hvis vi slår den sammen
>    med resten af DK.
>
>  * Føler de andre FSUG'er sig truet af SSLUG?
>
>    Hvis SSLUG tager dette initiativ, så kommer SSLUG helt sikkert til at
>    påvirke det endelige resultat kraftigt. Men egentlig bør de andre
>    FSUG'er føle sig mere truet nu, hvor SSLUG reelt er den eneste
>    offentligt kendte FSUG, og hvor vi _alene_ sætter dagsordenen.

Jeg tror heller ikke tekniklisten vil blive meget større af det...
Og de føler sig truet.. tja, lad os da spørge dem om de har lyst og dem
der har skal være hjertligt velkomne.

Dette forlag har min fulde opbakning. Jeg tror virkeligt på at det er
noget der vil kunne gavne linux-samfundet.

Desværre har denne slags ting med at blive til ingenting i sslug, da der
er holdninger nok, men der er ikke rigtigt nogle der føler de har mandat
til at tage kontakten eller mandat til at sige at sslugmaskinen gerne må
og godt kan bære det. Og endeligt er det sjældent at der er nogle der
har overblik over om man syntes det generelt er en god eller dårlig ide
i denne slags debatter.

Endeligt, så snakkede Peter Toft om at der skulle holdes et
foreningsmøde her i denne måned ( Tror jeg nok ) hvor der skulle
debatteres denne slags ting. Det ville jo være lækkert at få det op at
vende sådan et sted, evt. få sat en dato på et sådant arrangement i
kalenderen.

Og god Pinse til alle.

--
./Jesper Krogh, sslug@sslug