Re: [FORENING] Fri

On 22 May 2002, Henrik Brix Andersen wrote:

> Hmmm... Dårlig ide. Danskere kender kun én betydning af ordet "fri"; fri
> som i gratis. Derfor går betegnelsen Free Software heller ikke godt på
> dansk.

Øhh? Hvad? Mener du at 'fri abort' bliver forstået af danskere som 'gratis
abort'? 'fri hash'? 'frit valg'? 'sætte slaver fri'? 'den fri
ungdomsuddannelse'?

Jeg vil godt medgive, at der er undtagelser til disse ('fri bar'), men det
er mit indtryk, at 'fri' normalt på dansk betyder noget med 'frihed' og
altså noget ganske andet end 'gratis'.

(Uanset dette så kan frisoft.dk godt være et dårligt valg)

/Ole
--
Registered Linux user #194. Get counted: http://counter.li.org
http://ole.tange.dk