Re: [FORENING] Fri

On Thu, 2002-05-23 at 00:00, Ole Tange wrote:
> Øhh? Hvad? Mener du at 'fri abort' bliver forstået af danskere som 'gratis
> abort'? 'fri hash'? 'frit valg'? 'sætte slaver fri'? 'den fri
> ungdomsuddannelse'?

Hmmm... Nej, det har du ret i.

> Jeg vil godt medgive, at der er undtagelser til disse ('fri bar'), men det
> er mit indtryk, at 'fri' normalt på dansk betyder noget med 'frihed' og
> altså noget ganske andet end 'gratis'.
>
> (Uanset dette så kan frisoft.dk godt være et dårligt valg)

Det er i hvert fald min erfaring, at når man som Linux-bruger
introducerer newbies for begrebet Free Software, eller Fri Software, så
associerer de straks til "gratis software".

Men indtil videre er navnet på "portalen" vel også kun en detalje?
Lad os i stedet få debatteret emnet ordentligt igennem; evt. som Kasper
Kamp foreslog, i et forretningsudvalg med repræsentanter fra hver LUG,
BSD osv.

Mvh
./Brix
--
Henrik Brix Andersen <sslug@sslug>

"I feel like... I feel like I could take on the World!"
                                 -- Purple Tentacle