Re: [FORENING] Forslag til ændringer af

Jesper Krogh wrote:

> Jeg havde et forslag oppe om en
> sslug-prelinux liste.
> En liste hvor folk udelukkende kunne stille spørgsmål om linux uden at
> have prøvet at installere eller køre før.
>
> Tanken var at tager man som Windows menneske et kig i arkivet for
> sslug-novice, så er det svært svar på ting som.
> Kan jeg bruge MS Office under Linux?, etc.
>
> Var det noget?

Jeg tror det er en dårlig ide. En "support" liste skal på en eller anden
måde
også være givtig for dem der yder supporten. På novice kan man se at der
ind i mellem
gives lidt ufuldstændige besvarelser, hvilket selvfølgelig hænger sammen
at interessen fra de mere kvalificerede naturligt nok bruger er
begrænset. Det fænomen kunne tænkes at være mere udtalt, på en sådan ny
liste. Desuden er der det problem at der mulighvis vil være nogen der
over-advokerer Linux med det resultat at der senere kommer indlæg i
novice ala:" Jeg fik ad vide at Linux bla bla og det passer slet ikke
bla bla".

--
-
Poul-Erik Andreasen