Re: [FORENING] Forslag, ny liste: sslug-ophavsret@sslug.dk

At 08:56 AM 9/1/02, Hans Schou wrote:

Er der stemning for at oprette en ny liste?
Den kunne hedde sslug@sslug

Dette forslag har tidligere været fremme og er blevet afvist...

Skal jeg beskrive hvad den skal dække, eller giver det sig selv?

Erik Lange har sendt en del emails til itpolitik, hvoraf jeg ikke lige kan
pinde ud hvilke der rent faktisk handler om ophavsret. Listen for de
første 8 måneder af 2002 ser således ud:

1:      13
2:      24
3:      68
4:      53
5:     202
6:     487
7:     317
8:     388

487 emails burde være nok til at forsvare at der oprettes en særskilt
liste til emnet.

Jeg har primært diskuteret ophavsret.

Jeg mener ophavsret er et IT-politisk emne. Derfor har det undret mig at mange folk har holdt fast i at diskutere ud fra et teknisk synspunkt, og simpelthen har afvist at der er nogle områder hvor jura tæller mere end teknik. Jeg kan ikke se hvorfor dette skulle ændre sig på en ny liste... men du vil selvfølgelig kunne slippe for at se mine indlæg og forholde dig til dem - hmmm, det er vel ikke det, du i virkeligheden ønsker at opnå ? Så er det jo næsten en slags censur ;-)

Har du iøvrigt set at Anders nåede frem til samme konklussion som jeg igår ?

Hilsen,
Erik