Re: [FORENING] Forslag, ny liste: sslug-ophavsret@sslug.dk

At 09:58 AM 9/1/02, Jon Bendtsen wrote:
On Sun, Sep 01, 2002 at 08:56:32AM +0200, Hans Schou wrote:

> Er der stemning for at oprette en ny liste?
> Den kunne hedde sslug@sslug
> Skal jeg beskrive hvad den skal dække, eller giver det sig selv?

Jeg ved det ikke helt. Hvad skal vi diskutere omkring ophavsret ??

Haha :-)

- måske hvordan ophavsretten skal se ud efter Jon's lov ?

- måske om ophavsrettens (påståede) beskyttelse af digitale værker skal erstattes af EUCD ?

- måske forskelle imellem EU og USA, af hvilken juridisk beskyttelse der er knyttet til ophavsretten ?
(det har jo vist sig at forskellen på "mit" og "flertallets" synspunkt, svarer nøjagtigt til forskellen imellem EU og USA på dette område - flertallet troede vi havde samme juridiske definition af dette som i USA, og derfor har vi snakket forbi hinanden i månedsvis... Hans, har du set det?)

> Erik Lange har sendt en del emails til itpolitik, hvoraf jeg ikke lige kan
> pinde ud hvilke der rent faktisk handler om ophavsret. Listen for de
> første 8 måneder af 2002 ser således ud:
>
> 1:      13
> 2:      24
> 3:      68
> 4:      53
> 5:     202
> 6:     487
> 7:     317
> 8:     388
>
> 487 emails burde være nok til at forsvare at der oprettes en særskilt
> liste til emnet.

s/emnet/Erik Lange/ ;-D *grin*

LooooL

Ja, jeg sidder også og tænker mit... jeg har jo ikke kun diskuteret ophavsret... og Hans har som han siger kun opgjort antallet af mails, ikke hvad de drejer sig om - skal andre emner jeg har debateret flytte med til "min liste" ?

Eller må jeg stadig godt blande mig i debatten på IT-Politik, hvis der er andre emner jeg har en mening om ?

Det lyder jo som om det primært er antallet af mails der er problematisk, og jeg synes da også det har været belastende at jeg har måttet skrive så meget, før nogen endelig er begyndt at forstå mine synspunkter - jeg blev sgu' helt deprimeret en overgang - jeg synes dog det er positivt at vi har haft disse debatter og at SSLUG har gjort dem mulige, kun gennem samtale kan vi forstå hinanden...

Jeg kunne godt frygte, at det Hans i virkeligheden ønsker at opnå, er at "lukke munden" på en der både tænker andeledes og forsvarer sit synspunkt med næb og kløer... men er det ikke alles ret ?

Hans, du har jo selv væet en aktiv debattør i debatten - så det er vel ikke fordi du ikke ønsker at diskutere ophavsret længere ?

Er ophavsret ikke politisk, og passer det så ikke bedst under IT-Politik ?

Er det fordi du har svært ved at blive hørt, at du ønsker en ny liste ?

Eller er det fordi der er "nogen" du ikke vil høre på ?

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle ha' mindre at sige om emnet, bare fordi det flyttes til en anden liste, og derfor kan jeg ikke se hvad du som debattør i debatten vil opnå - medmindre du trækker dig ud af debatten ved ikke at melde dig til den nye liste... men du har jo som sagt selv været ret langt fremme med dine holdninger, og det virker ikke på mig som om du umiddelbart ønsker at opgive dem... hvor vil du diskutere dem i fremtiden og med hvem ?

Hilsen,
Erik