Re: [FORENING] Forslag, ny liste: sslug-ophavsret@sslug.dk

On Sun, Sep 01, 2002 at 10:44:09AM +0200, Erik Lange wrote:

> Haha :-)
>
> - måske hvordan ophavsretten skal se ud efter Jon's lov ?

Det er jo ITPOLITIK

> - måske om ophavsrettens (påståede) beskyttelse af digitale værker skal
> erstattes af EUCD ?

Det er også ITPOLITIK

> - måske forskelle imellem EU og USA, af hvilken juridisk beskyttelse der er
> knyttet til ophavsretten ?
> (det har jo vist sig at forskellen på "mit" og "flertallets" synspunkt,
> svarer nøjagtigt til forskellen imellem EU og USA på dette område -
> flertallet troede vi havde samme juridiske definition af dette som i USA,
> og derfor har vi snakket forbi hinanden i månedsvis... Hans, har du set
> det?)

Det er måske derfor. Jeg tror mere det er fordi du har diskuteret
dansk lov, hvor vi har diskuteret hvordan vi vil have det.

> LooooL
>
> Ja, jeg sidder også og tænker mit... jeg har jo ikke kun diskuteret
> ophavsret... og Hans har som han siger kun opgjort antallet af mails, ikke
> hvad de drejer sig om - skal andre emner jeg har debateret flytte med til
> "min liste" ?

Næh, det hører alt sammen hjemme her på ITPOLITIK

> Eller må jeg stadig godt blande mig i debatten på IT-Politik, hvis der er
> andre emner jeg har en mening om ?

Det må du da.

> Det lyder jo som om det primært er antallet af mails der er problematisk,
> og jeg synes da også det har været belastende at jeg har måttet skrive så
> meget, før nogen endelig er begyndt at forstå mine synspunkter - jeg blev
> sgu' helt deprimeret en overgang - jeg synes dog det er positivt at vi har
> haft disse debatter og at SSLUG har gjort dem mulige, kun gennem samtale
> kan vi forstå hinanden...

Ja, det blev lidt meget, men det er vel begge siders skyld, at
vi har misforstået hinanden og ikke har kunnet udtrykke os
helt klart.

> Jeg kunne godt frygte, at det Hans i virkeligheden ønsker at opnå, er at
> "lukke munden" på en der både tænker andeledes og forsvarer sit synspunkt
> med næb og kløer... men er det ikke alles ret ?

Det kan kun hans svare på.

> Hans, du har jo selv væet en aktiv debattør i debatten - så det er vel ikke
> fordi du ikke ønsker at diskutere ophavsret længere ?

bemærk, du skriver har været. Jeg tror hans er blevet træt, og har
opgivet lige som jeg gjorde til tider, og lige som du også blev.

JonB