Re: [FORENING] Forslag, ny liste: sslug-ophavsret@sslug.dk

At 11:29 AM 9/1/02, Hans Schou wrote:
On Sun, 1 Sep 2002, Erik Lange wrote:

> Jeg kan ikke se hvorfor dette skulle ændre sig på en ny liste...

Lad mig illustrerer det ud fra en diskution om en anden liste. Nogle mente
at det var relevant med en PHP-liste. Lige nu er PHP henvist til "prog",
og der kommer ikke ret mange indlæg om PHP. Derfor mener jeg ikke der er
basis for en selvstændig PHP-liste. Hvis "prog" bliver domineret af PHP,
vil jeg klart anbefale en selvstændig liste.

Ud fra ovennævnte kriterier, synes jeg at "ophavsret", eller tilsvarende
navn/begreb, kunne retfærdiggøre en selvstændig liste.

Havde vi ikke "prog", ville PHP være henvist til "teknik" eller så.

Ok - cool nok :-)

Nu mener jeg bare ikke du kan afgrænse et politisk emne lige så præcist som et teknisk.

Det er jo ret tydeligt om noget har direkte med PHP at gøre eller ej...

Men hvad når vi på IT-Politik diskuterer f.eks. DRM - er det så "ophavsret" eller "borgerret" eller slet og ret "IT-Politik" vi diskuterer ?

Jeg kan godt forestille mig at det kan gå hen og gi' bagslag at dele IT-Politik op, på den måde at der kan opstå et reelt behov for kryds-postings imellem de to lister... og så har vi da først fået kaos på linien :-))

Hilsen,
Erik