Re: [FORENING] dårlige vaner ved brug af news/mail (skal vi gøre noget?)

On Thu, Sep 12, 2002 at 08:42:39 +0000, Hanne Munkholm wrote:

> Måske kunne kan på novice og evt. teknik lave en automatisk footer,
> ligesom den på it-politik, bare med et andet indhold. Det forslag Frank
> kom med her er selvfølgelig for langt til det formål. Men bare noget med
> en kort sætning der opfordrer folk til at overholde de mest almindelige
> høflighedsregler, og en reference til hvor disse findes.

Der er nok "snavs" i bunden af postings, specielt for dem der
gentager det hele hver gang og som ikke læser det alligevel.
Så syntes jeg hellere en ugentlig eller månedlig posting/vejledning.

Men skal der være sanktionsregler?
ellers giver det jo ikke meget mening ;(

Der er et bar "hardballs" der på en venlig henstilling
skriver at man er spammer og lamer og i øvrigt øjensynlig  ikke har
tænkt sig at ændre deres dårlige vaner.
(og i øvrigt ikke ønsker at diskutere eller komme med
 relevante argumenter)

I fidonet kunne man udelukke brugere der ikke overholdt
de enkelte newgroups regler i en vis periode.
Det var bla. andet muligt da der var en "moderator" der bestemte
og fordi man teknisk kunne filterer indlæggene.

Det kunne give en del debat, specielt hvis årsagerne var
mere politiske, fordi der blev ført diskussioner om
de forkerte emner i den forkerte gruppe. (eller reklamer)
Dette er dog ikke et problem hos os i SSLUG .

Men normalt plejede de fleste at overholde de tekniske retningslinjer.

--
mvh Frank Damgaard  |