Re: [FORENING] dårlige vaner ved brug af news/mail ( skal vi gøre noget?)

On Thu, Sep 12, 2002 at 15:51:46 +0200, Magnus Østergaard wrote:

> Netscape, Mozilla, OE 4.5 kan alle poste på den rigtige måde.
>
> Det er Outlook og Exchange som fscker alt sammen op. Tak Microsoft for
> det.

Jo, men problemet er jo mest at nogen øjensynlig ikke "gider"
klippe lidt i det de smider med  (jeg gætter, da det ikke
har været muligt at få argumenter for hvorfor)
Selv Outlook kan dette (og i det ene tilfælde er det mozilla 4.75/win98)

Men ok, nogle få har en gammel "outlook" der ikke kan så meget, men det kan
man jo se af X-mailer header.

> <ironi>
> Ja så må  vi hellere stoppe med at spille tid på at udvikle nye ting, og
> vi skal da for guds skyld ikke lære fra historien.
> Nej alle fejl skal laves en gang til.</ironi> Eller hvad er det du vil
> sige med "kommet for at blive, og er blevet standard" Windows 98 og
> Office + IE? Ja det er jo kommet for at blive og det er blevet en (de
> fakto) standard

;-)

Nu er Outlook Express jo ved at lære det, gankse langsomt er den
blevet bedre, det hjælper sikkert med diverse binære patches
til MS programmer, og kontinuert af få brugerne til at klage til MS.

I øvrigt hvis man ikke vil citere korrekt, så kan man ligeså godt slet
ikke tilføje det oprindelige inlæg, da det slet et ikke anvendes til
noget fornuftigt.

Jeg vil nu mene at det hjælper at vejlede, da mail/newsreaderen
normalt ikke har denne vejledning i brug af usenet/maillinglister.
Mange  nye brugere er jo slet ikke klar over hvordan
man gør, og nogle få MS-opflaskede har aldrig fået at vide hvordan.

Og argumeterne er gode for at gøre det korrekt, hvorimod
jeg endnu ikke har set et godt argument for at gentage hele indlæg
og evt. lave top-posting; andet end dovenskab og  nogle
få dårlige MUA. (jeg undtager af tekniske årsager  mailprogrammer
anvendt af blinde og lign.)

Det der er problemet, er de ganske få der stædigt bliver ved
med at gøre det forkert, og specielt når 2-3 i en tråd gentager
hinandens indlæg fuldt ud, så bliver det slemt.

> Den eneste gang jeg kan se en fordel med at top poste, er nå man vil
> sige: Jeg har læst det og siger ok for dette ...

eller vil gentage et gammelt indlæg.

....men man kan jo lige fjerne signaturen, at have 5-6
"sslug-novice signatur" er vist i overkanten.....

Men måske vi skal til at have en mere "officiel" afsender
med vejledning, og evt. sanktionsmuligheder.

PS.
fik lige en tåvelig ide, hvam med at lave et filter til dem der gør forkert
så de automatisk får fjernet alle linier der starter med ">" ?
Filteret skal kun virke for dem der manuelt at sat i listen.
Dette kunne være en slags "mild" sanktionsmulighed,

--
mvh Frank Damgaard  |