Re: [FORENING] dårlige vaner ved brug af news /mail ( skal vi gøre noget?)

At 07:40 AM 9/13/02, Poul-Erik Andreasen wrote:
"Henrik Størner" wrote:

> In <sslug@sslug> Jacob Sparre Andersen <sslug@sslug> writes:
> [sanktioner]

> Tag lige og køl af - det her er da helt ude i hampen.
>
> Skal vi så også blackliste de, der ikke kan stave - for de kunne jo
> bare gide hælde deres indlæg gennem ispell inden de sender dem ud ?
>
> Eller de der skriver fra en hotmail.com adresse, fordi man så får en
> Microsoft-signatur på som ikke er velset ? De kunne jo bare se at få
> sig en anden mail-adresse, ikke ?
>
> Nu synes jeg ærlig talt I begynder at lyde som nogle snerpede
> vrisse-potter.

> [...]

Strærkt indlæg Henrik. Det må være alt den jura snak der har være her
på listerne der gør at folk er parate til disse overdrevne sanktioner.

Det næste bliver vel at vi skal til at udnævne interene dommere.
Bestyren kan jo ikke
dømme det vil være en sammenblanding mellem udøvende og dømmende magt:->

Hmm... vi bør da lave en teknisk standard der beskriver god netikette, og så implementere en auto-moderator på listerne, der opererer efter dens regler !

Så bliver det lissom med robots-txt overfor søgemaskiner - men hov... det er jo kun en henvisning... hmm - det går ikke her, så overtræder folk den jo bare !

Nej sgu' ! Vi må kryptere alt med ssl og gøre det juridisk ulovligt at svare på en mail man ikke har en kompetent mening om ("kompetent" defineres af den tekniske standard) - og så kan vi gi' folk bøder hvis de alligevel bryder ind i en diskussion på en uhøflig facon !

Damn... sådan en idé burde man da kunne ta' patent på ! :-))

... hva' siger I ? Er det allerede patenteret og hedder TCPA / M$ Palladium ... ?

Hvem definerer så hvad god netikette er for Bill ? ;-)

Hilsen,
Erik

P.S: Jeg er iøvrigt helt enig med Størner i hans indlæg...