Re: [FORENING] dårlige vaner ved brug af news/mail (skal vi gøre noget?)

On Thu, Sep 12, 2002 at 22:25:38 +0000, Henrik Størner wrote:

> Tag lige og køl af - det her er da helt ude i hampen.
>
> Skal vi så også blackliste de, der ikke kan stave - for de kunne jo
> bare gide hælde deres indlæg gennem ispell inden de sender dem ud ?

Nu drejer det sig kun om de få der ikke følger en henstilling,
og i øvrigt ikke vil argumentere hvorfor de gør som de gør.

Og det drejer sig ikke om stavefejl, og andre småfejl.
Det drejer sig om at fylde sslug listers med unødvendig "junk"
og at gøre det svært for os andre at læse indholdet.

Det kan da ikke være så svært at klippe lidt med editoren i teksten ?

> Det er OK at give begynderne/de nye på listerne en henvisning
> til etikette-reglerne, hvor der jo også er en forklaring på
> hvorfor det er smart at opføre sig pænt. Men nogle mennesker
> er altså sådan indrettet, at de ikke kan (eller vil) opføre
> sig ordentligt. Hvis det genererer jer, så lær jeres mail/news
> readers "kill" funktion at kende.

Jo, men der mangler øjensynlig en "officiel" afsender på henstillinger,
og evt. med mulighed for sanktioner.
Det er ikke sjovt som privatperson at sender små  vejleninger/henstillinger
til "nye?" brugere hvis man risikerer at blive opfattet som "spammer".

Derfor kunne der være rart med en lidt mere officielt "tekst/henstilling"
på SSLUG, samt evt. mulighed for sanktioner.

Denne officielle tekst kunne sendes med ved tilmelding til SSLUG lister,
og også til alle de gamle medlemmer.

PS.
Når der er lidt for meget irritation/besvær i at følge med på en
sslug liste, så  vælger jeg normalt at tro at nye brugere ikke ved
hvordan man bruger mediet, og derfor sender jeg et passende stykke
af en standard tekst jeg har; sådan at der er mulighed
for at forbedre sig.

--
mvh Frank Damgaard  |