Re: [FORENING] dårlige vaner ved brug af news/mail ( skal vi gøre noget?)

On Fri, Sep 13, 2002 at 11:16:16 +0200, E. Sjørlund wrote:

> Citat-redigering er en problemstilling. Jeg tvivler på, at nogen har
> indvendinger imod dette.

Det drejer sig jo blot om at afsender lige afser et par sekunder
og kilpper i det citerede, evt. fjerner det hele hvis det ikke
er relevant.

> Hvor ser du erfaringer, der taler imod at man svarer i toppen i stedet for i
> bunden?

i en diskussion er det dumt med :

 ja det er jo et problem.

 >.... lang citat med mange punkter der er et problem......

Her ved læseren overhovet ikke hvad der svares på, men det kunne
løses ved at klippe det lange citat ned til de få linjer det drejer sig om.:

 ja det er jo et problem

 > der er for mange indlæg med hele det labne citat uredigeret.

Her kan det gå an da svar/citat er tæt på hinanden.

Men er der nu 3-4 ting der skal svares på, så bliver det svært
med top-postings.

Jeg ser faktisk kun en grund til  top-postings (med undtagelser
for de tilfælde det er relevant):

 Man er doven og gider ikke klippe i  det lange citat/oprindelige indlæg.

> Jeg kan finde dem i fortidens teknologi, men ikke i nutidens. Det er et
> banalt problem, om ens nyhedslæser skal vise indholdet fra toppen eller
> bunden.

?? Men læseren er tabt hvis ikke der er hoved og hale i det man svarer på.

og hvorfor SKAL hele indlægget med, det er da hverken fortidens
eller nutidens teknologi, de fleste programmer/editorer kan
da klippe i teksten ?

Jeg er mest utilfreds med de "dovne" brugere der ikke gider redigere
i citat/oprindelig indlæg. Man må forvente en smule engamement
og hensynstagen til andre læsere her på SSLUG's lister.

derfor syntes jeg godt man kunne lave en arbejdsgang,
evt. med en mere "officiel" henvendelser fra SSLUG til de
pågældende, og så evt. diverse sanktioner.

Jeg tager det normalt ikke så tungt med top-postings, stavefejl,
lidt forkerte subjects mv.
Men jeg syntes det er for groft med de få der nærmest ser
det som deres ret at gøre det forkert, og kalder en for "spammer",
når man venligt sender dem en henvisning til hvordan man gør det bedre
så alle blive mere tilfreds.
Den slags syntes jeg godt vi kan undvære  på SSLUG.
(alene det at de ikke ved hvad en "spammer" er....)

> forkert
> Cencur er aldrig et gode:(

Egentlig censures jo blot det væk som ikke kommer fra afsender selv,
og som allerede er på postlisten.

Men så er der kun tilbage med en  udelukkelse fra forening/sslug's lister.

--
mvh Frank Damgaard  |