Re: [FORENING] dårlige vaner ved brug af news/mail ( skal vi gøre noget?)

On Fri, Sep 13, 2002 at 11:16:16AM +0200, E. Sjørlund wrote:

> "Frank Damgaard" <sslug@sslug> wrote in message

> Citat-redigering er en problemstilling. Jeg tvivler på, at nogen har
> indvendinger imod dette.

> lige

quote-fuck alert! E. Sjørlund viser hvordan man citerer forkert.
Man KUNNE tro at ovenstående er skrevet af Frank, men det er det ikke.

> Hvor ser du erfaringer, der taler imod at man svarer i toppen i stedet for i
> bunden?

Hvilken retning er læse retningen. Hvis jeg læser et teknisk svar,
så skal jeg
1) gætte mig til spørgsmålet
2) læse spørgsmålet så jeg kan se om der er svaret korrekt.

> Jeg kan finde dem i fortidens teknologi, men ikke i nutidens. Det er et
> banalt problem, om ens nyhedslæser skal vise indholdet fra toppen eller
> bunden.

På usenet.dk, har de en ganske god joke der helt klart og tydeligt
forklarer hvorfor spørgsmål kommer før svar.

> forkert
> Cencur er aldrig et gode:(

Det er ikke censur, det er et spørgsmål om at lære at kommunikere,
og læseretningen er nu engang oppe fra og ned, fra venstre mod højre.
(ivertfald i den vestlige verden). Yderligere giver det ikke mening
at tale om et svar før der er et spørgsmål. Det er jo ikke:
"åndsvagt TV-quiz show, hvor man svarer med et spørgsmål".

JonB