Re: [FORENING] dårlige vaner ved brug afnews/mail ( løsningsforslag)

In article <sslug@sslug>, Jørgen Kristensen wrote:

>  Der er tradition for at udsende en "sslug-announce" mail
>  ved afslutningen af hver måned.
>
>  Jeg foreslår at Frank Damgaard skriver et afsnit til denne mail,
>  ultimo september hvor han forklarer alle om etikette-reglerne.
>
>  Vi kan så håbe at problemerne efterhånden bliver mindre / ubetydelige.
>
>  Hvis der stadig er problemer kan vi jo udnævne Frank til SSLUGs
>  "net-etikette-vejleder".

Hvad hjælper det hvis folk ikke vil? Er det det officielle præg ved en
announce mail hhv, en titel som "net-etikette-vejleder" du mener skulle
hjælpe? Måske gør det. Vi kan i hvert fald godt prøve det.

Men hvis vi er så uheldige at have 2-3 "hærdede" netikettebrydere, der
mener at alle der venligst henviser dem til netikettereglerne burde
skydes offentligt ved daggry, tror jeg ikke der er andet end sanktioner
der hjælper.

Jeg mener ikke at vi fra i dag skal indføre sanktioner. Lad os prøve med
"det gode" først. Jeg ved slet ikke hvilke indlæg Frank snakker om, og
kan derfor ikke tage stilling til problemets omfang.

Men hvis det udvikler sig til at nogle få skal ødelægge det for de
mange, kan jeg egentlig ikke se noget problem i Franks sanktionsforslag,
men at klippe alle linier der starter med ">" væk. Det er ikke censur.
Det de svarer på findes allerede på listen. Det de selv skriver kommer
med. (Undtagen dem der skriver deres svar med ">" foran så man _slet_
ikke kan se hvem der skrev hvad. Kender et par stykker af den slags :-((
) Men de vil jo også kun komme ud for sanktionerne hvis de ikke vil
lytte til en henstilling og en vejleding. Og jeg mener det skal være ret
tydelige gentagne eksempler på mangel på samarbejdsvilje der skal til
før sanktioner kan komme på tale.

Synes alle andre virkelig at Franks "auto klipper" filter er en uhørt grov
sanktion? Eller er det bare sanktioner generelt, folk er imod?

--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

Har du talt med din smil fil i dag?