Re: [FORENING] Automatisk beskæring af indlæg - nej tak (Was: dårlige vaner ved brug af news /mail (løsningsforslag))

On Fri, Sep 13, 2002 at 15:04:18 +0200, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Jeg synes ikke om at man retter i indlæg. Enten kommer et
> indlæg igennem som det er eller også bliver det afvist.

det er nok det bedste at den kommer retur med fejlmelding.

> Mellemtingen med at rette i folks indlæg er urimelig, da den
> får det til at se ud som om de har skrevet noget andet end
> de egentlig har.

ja det er kun en "mellemting", ligesom vi fjerne attachments
i de mail der sendes.

> Og selvom det er teknisk muligt at indføre sanktioner er det
> absolut ikke noget jeg vil synes om at skulle gøre. Og slet
> ikke rent administrativt. På den anden side er det lidt til
> grin at have nogle _regler_ for brug af listerne, uden at
> have en eller anden form for sanktion overfor dem der ikke
> holder reglerne. Men vi kan selvfølgelig bare løse problemet
> ved at beslutte at reglerne ikke længere er regler, men bare
> anbefalinger.

TDC Internet har faktisk en administrativ løsning til deres
tele.* grupper.
Binært i tekstgrupper og Sv: i Subject filtreres fra og accepteres
ikke. (måske derfor MS begyndte at rette O.Distress?)

Derudover er der vist også filter til binære attachments på
tekst-grupper i usenet.
Og  posting på under 4 linier accepteres heller ikke
(mest tomme linier eller andet fejl fra brugere eller
 spam med blot en linie link til reklame)

Eneste problem er at visse newsreadere (O.Distress mv) ikke
altid videregiver fejlmeldingerne korrekt, så brugeren ikke fatter
hvad der er sket.

--
mvh Frank Damgaard  |