Re: [FORENING] dårlige vaner ved brug af news/mail ( skal vi gøre noget?)

On Fri, Sep 13, 2002 at 16:18:12 +0200, E. Sjørlund wrote:

> Man kan også være usikker, og vil ikke risikere at blive flamet for at have
> ændret meningen i det indlæg man svarede på. Det er vel også grunden til, at
> de fleste henstillinger om at gøre tingene rigtigt er høflige.

Så  hjælper det jo også i mange tilfælde når man sender en høflig
henstilling.
Men måske man skal gøre det på listerne og ikke privat email ?
Egentlig vil jeg ikke hænge nogen ud, derfor sender jeg det
som privat email i håb om at nogle manueler/vejledninger/tips
vil hjælpe.
(men forventer ikke at blive beskyldt for at sende spam
 som det jo ikke er, da det ikke er masseudsendt)

I øvrigt, så har jeg på fornemmelsen at den dovne udgave af
fuld citat med top-posting er årsagen til at nogle glemmer
store dele af det der skrives.

Jeg har ofte oplevet at svare/vejlede på nogle tekniske punkter
men får kun svar/reaktion på det første punkt.
De efterfølgende punkter må jeg så spørge om at få uddybet igen,
da de øjensynlig er overset i første omgang?
Og normalt er jeg for høflig til at skrive at de blot kan
læse mine forrige mails lidt grundigere.....

--
mvh Frank Damgaard  |