Re: [FORENING] Afstemning

On Thu, Sep 19, 2002 at 09:57:41 +0200, Kenneth Geisshirt wrote:

> Der har jo været tale om elektronisk stemmeafgivning ved SSLUGs kommende
> årsmøde. Skal vi se nærmere på følgende:
>
> http://www.free-project.org

Jeg tror ikke det kan nås, men vi kan jo nedsætte et udvalg hvor
vi realistisk ser på mulighederne.

Og det er ikke nok blot at se på det tekniske, vi må
også se på hvordan vi sikrer os mod "dubletter" mv.

Dette kan ikke løses teknisk, men kun organisatorisk, hvor man
på en eller anden måde får et "certificat", enten med brev (snailmail)
eller ved personlig fremmøde og fremvisning af legimitation ?
Denne del (det "organisatoriske") behandles ikke af dokumentationen
i free-project så vidt jeg kan se.
Og er denne del løst, så kunne vi også klare os med et meget
simplere system.

Derudover så vil et elektronisk system kræve at vi har "online"
adgang til internet/sslug's server, hvilket sjældent har været
tilfældet hidtil. (men det problem kan vel løses, om ikke
andet via modem/mobiltelefon)

Der skal også ses på hvordan systemet kan tilpasses vores
afstemningsystemer med prioritetsvalg osv.
Det står faktisk meget lidt om den slags i dokumentationen,
mon systemet er lavet til enkeltmansvalg efter engelsk/amerikansk
system ?

--
mvh Frank Damgaard  |