Re: [FORENING] Afstemning

On Thu, Sep 19, 2002 at 12:00:39 +0200, Peter Makholm wrote:

> Gør det det? Står der noget i vedtægterne om hvordan afstemningen
> foregår sådan rent praktisk.
>
> Hvilke paragraffer er det?

4.1 Föreningsmötet

Föreningsmötet är SSLUG:s högsta beslutande organ, i vilket samtliga
medlemmar äger rätt att deltaga.

4.2 Beslut vid föreningsmöte

Varje medlem äger en röst. Vid röstning via ombud skall ombudet lämna ett
skriftligt intyg till mötets sekreterare. En person kan vara ombud för
högst en annan medlem. Föreningsmötet är beslutsmässigt om minst
åtta (8) eller minst hälften av föreningens medlemmar jämte ombud är
närvarande.

Sprogligt kan man måske pindhugges om "närvarande", og om
det også gælder via "cyberspace".

Juridisk ville jeg nok forlange at det stod mere explicit
i vedtægterne at elektronisk fjernafsteming tillades.

--
mvh Frank Damgaard  |