Re: [FORENING] Vejleder ordningen.

On Fri, 29 Nov 2002, E. [x-unknown] Sjørlund wrote:

> Hvilke erfaringer har de eksisterende vejledere gjort?

Jeg er vejleder og mine erfaring er at der er stor forskel på folk :-).

F.eks. har jeg haft fornøjelsen at vejlede en person som har arbejdet med
sys- og netadm under Windows i 10-12 år. Han ved meget men ikke hvad det
hedder i Linux. I dette tilfælde er henvisninger til postlister og sider
og fortolkning af "UNIX-ånden" det rette. I andre tilfælde kommer folk
ind og vil have svar og når jeg siger at jeg ikke ved alt men at man kan
spørge på en navngiven SSLUG-postliste eller læse i "Linux - friheden til
at vælge", dropper de ud igen.

Overstående erfaringer er uafhængig af uddannelse, alder og socialstatus.
Indtil nu har jeg nu vejledt mænd, så jeg ved ikke om der er forskel på
kønnene (det var et hint til vores meta-vejleder).

Personligt ville jeg ikke have noget imod at være vejleder for kommende
vejledere, dvs. hjælpe personer med meget lille erfaring i at vejlede og
undervise.

Kneth

--
Kenneth Geisshirt, M.Sc., Ph.D.         http://kenneth.geisshirt.dk