Re: [FORENING] SSLUG i opløsning?

In <sslug@sslug> Hans Schou <sslug@sslug> writes:

>Efter referatet fra SSLUG's bestyrelse, synes jeg det ser noget sort ud.
>Er foreningen helt ved at gå i opløsning?

Det er klart at bestyrelsen - både den gamle og den nye - har et
stort problem, idet nogle af bestyrelsesmedlemmerne tilsyneladende
ikke har tillid til andre.

(Det er i al fald den fornemmelse jeg har, efter at have fulgt
bestyrelsens mail-liste som observatør for SSLUG's admin-gruppe.  Uden
at jeg selv har deltaget i diskussionen, da jeg kun er med for at
kommentere teknikken på SSLUG's servere).

Det grundlæggende problem er, at SSLUG indeholder to grupper med
meget forskellige mål for, hvad SSLUG skal tage sig af. Som der
stod i referatet:

>   Gitte Wange mener at problemerne stikker dybere end som så, og at
>   vi tydeligvis ikke er enige om hvor problemet ligger. Foreningen
>   er ved at splitte i to. Nogle vil have en kaffeklub, andre vil
>   have et politisk parti.

"Kaffeklubben" er de, der vil holde SSLUG's fokus på det tekniske.

Min opfattelse er, at det vil være katastrofalt hvis man forsøger at
give SSLUG en politisk dagsorden. LinuxPartiet var en glimrende
aprilsnar, men det vil være en katastrofe for foreningen at gøre SSLUG
til sådan et parti, eller en IT-politisk interesse-organisation.

Og det er regulær voldtægt af foreningens medlemmer at tage dem til
indtægt for den politiske dagsorden, som fremføres af den gren af
bestyrelsen, som forsøger at give SSLUG den politiske drejning.  Jeg
tror slet ikke at størstedelen af SSLUG's medlemmer har taget aktiv
stilling til den politiske dagsorden, som nogle nu forsøger at tage
alle SSLUG's medlemmer til indtægt for.

Om SSLUG er ved at gå i opløsning ? Måske - der er i al fald nogle,
der er i gang med at forsøge at kuppe foreningen til at være noget
helt andet, end det vi officielt giver udtryk for at vi er: "en gruppe
personer [...] med fælles interesse i styresystemet Linux [... som]
ikke har noget politisk eller religiøst tilhørsforhold".

(http://www.sslug.dk/forening/)

--
Henrik Storner <sslug@sslug>