Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

In <sslug@sslug> Hans Schou <sslug@sslug> writes:

>Og hvad så når Linux bliver helt ubrugeligt pga. softwarepatenter?
>Skal vi bare lade dette ske?

Det kommer an på hvad du mener med "vi". Jeg synes ikke det er et
emne for SSLUG som forening, netop fordi jeg gerne så at SSLUG
beholdt sin u-politiske grundholdning.

Lige så vel som SSLUG har valgt at være uden penge, kan man vælge
at være uden politik - ikke fordi man ikke er interesseret i
penge eller politik, eller ikke har interesser i begge dele, men
fordi det er mest praktisk.

Og så lader man i øvrigt andre organisationer om at tage sig
af de dele.

>Jeg har skrevet om det to gange uimodsagt.

Nu er jeg eller andre jo ikke absolut forpligtet til at modsige dig,
bare fordi du kommer med et indlæg på en sslug-liste. Formentlig har
jeg gjort som en stor del af SSLUG's øvrige medlemmer og tænkt "det er
politik - uinteressant", og så ekspederet det direkte via D)elete
funktionen.

Du kan ikke tage det at du ikke bliver modsagt som en tilkendegivelse
af, at alle bakker op om dig.

>Jeg ved virkelig ikke hvad du lægger i de ord. Jeg mener at it-politik som
>berører Linux, er relevant for SSLUG.

Og jeg vil gerne være medlem af en Linux bruger-gruppe, uden at jeg
nødvendigvis skal tage stilling til en politisk dagsorden, som jeg
måske - måske ikke - sympatiserer med.

Det er lige her, at skellet går - hvad skal SSLUG være for en
forening? Et mødested for tekniske entusiaster, eller en politisk
interesse-organisation ?

Jeg foretrækker at holde mine politiske anskuelser indenfor det
politiske system - så de politiske diskussioner tager jeg når jeg
er til møde med politikere eller i vælgerforeningen. Vi kan sagtens
diskutere politik i SSLUG, men at give SSLUG som forening en
politisk profil ønsker jeg ikke at være med til.
--
Henrik Storner <sslug@sslug>