Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

:
> Ikke at der er noget galt i at holde sig til politik-listen, men når
> ganske få personer der ikke gør sig meget på de andre lister kan få
> deres skriverier til at fremstå som om en samlet holdning, er der
> noget galt.

Det må du uddybe.

Hvis en fuldstændig udenforstående skriver på itpolitik-listen og får det
til er fremstå som en samlet holdning, så er det for mig at se helt
iorden. Hvis det viser sig, at det _ikke_ er en samlet holdning, så er jeg
ikke i tvivl om, at vedkommende vil få det at vide på listen.

> Men der er stor forskel på en teknisk klub med holdninger til og
> mod på at påvirke vores samfund, og en it-politisk klub med en
> uskreven dagsorden med parolen "opensource og ultraliberalistisk
> frihed til alle".

Det er jeg sådan set enig i. Dansk-IT er jo f.eks. en klub med holdninger
til og mod på at påvirke vores samfund, og de er i hvert fald ikke og en
it-politisk klub med en uskreven dagsorden med parolen "opensource og
ultraliberalistisk frihed til alle".

Det er bare mit indtryk, at netop SSLUG er en klub, der har en uskreven
dagsorden, at man frit skal kunne vælge opensource, og at opensource skal
være en realitisk valgmulighed.

> Men når [IT-politik] lige pludselig er det der er hele berettigelsen,
> og den oprindelige ide lægges til side, er det ikke sjovt mere.

Måske er det mig, der er blind, men det ser jeg ingen tegn i tiden på.
Hvis det skulle være tilfældet, så skulle den oprindelige ide jo vige og
give plads, og jeg kan ikke finde eet eneste tilfælde, hvor IT-politik har
aflyst eller overtrumfet et andet indlæg.

Jeg er enig i, at det IT-politiske fylder mere nu end det gjorde tidligere
(idet den er vokset fra 0 til > 0), men jeg kan altså ikke se, at det er
sket på bekostning af noget andet: Selve "kagen"/aktiviteten er blot
blevet det større.

> Men hvorfor er det SSLUG der skal gøre det? SSLUG er en teknisk forening
> med en meget bredt formuleret målsætning.

Jeg ser ikke andre, der har kompetence til at gøre det. Hvis du tror, at
andre vil kæmpe for Linux i DK, så ser jeg gerne at du peger disse ud, for
jeg kan ikke se dem.

/Ole
--
Julegave 2002: USD 100 donation til http://www.eff.org/perl/join