Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i oplom ...

On 27 Dec 2002 08:11:39 GMT
Henrik "Størner" <sslug@sslug> wrote:

> Jeg foretrækker at holde mine politiske anskuelser indenfor det
> politiske system - så de politiske diskussioner tager jeg når jeg
> er til møde med politikere eller i vælgerforeningen. Vi kan sagtens
> diskutere politik i SSLUG, men at give SSLUG som forening en
> politisk profil ønsker jeg ikke at være med til.

Föreningar och organisationer utan politisk dagsordning har rätt att
uttala sig i sakfrågor. Se for exempel listen på organisationer til det
svenske höringssvaret:

http://www.sslug.dk/patent/eudirektiv/sv/remissbrevdatorpatent2002sida2.pdf

Sslug kan bli inviteret at udtale sig, eller så kan sslug ansöge om at
få udtale sig. I sverige kallas det remiss (i danmark höring?).

Att skrive artikler eller udtale sig i media er en annen sag, men
og en mulighed som existerer for ehnvehr fri forening. Det er for mig
ikke direkt politik at Peter Toft blir intervjuad i en avis, det er en
konsekvens av at sslug er en oben forening i et obent samfund.

Så hvad gör vi med disse muligheder?

Her er exempel på hvad er lavet i sslug:

OLD DISTROS
===========
Hans Schou - koks i lasten
http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2002_04/msg00046.html
Hans Schou - open source kört ned av swpat
http://www.sslug.dk/emailarkiv/itpolitik/2002_03/msg00205.html
Peter Toft - obne standarder
url
Ole Tange - dansk swpathöringssvar
url
Carsten Svaneborg - den nye ökonomi
url
Gitte Wange - L19
http://www.sslug.dk/presse/2002-12-08.shtml
Erik Josefsson - svensk swpathöringssvar
http://www.sslug.dk/patent/eudirektiv/sv/sslug02-92sv.html
Erik Josefsson - preliminary answeres
url
Anna Jonna Armannsdottir - villanueva
url

Jag vile bare liste nogle av de texter som blivit produceret i sslug så
at vi hved vad vi snakkker om. En del har gått genom bestyrelsen andre
inte.

Det er hvad jag har i minnet just nu - unskuld for dem jag glemt og för
at jag ikke har med alle urlar.

//Erik