Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i oplom ...

On 27 Dec 2002 10:24:29 GMT
Henrik "Størner" <sslug@sslug> wrote:

> Det er der ingen tvivl om - men spørgsmålet for mig er om vi VIL
> udtale os. Udtale os "som SSLUG", i stedet for at vi hver især udtaler
> os som enkelt-personer eller medlemmer af en anden forening, der har
> interesse i IT-politik.

Ja, det er spörgsmålet.

Men imho er det meget meget lettere at ta ställning til om man vil eller
ikke vil melde ud en holdning hvis man diskuterer sakspörgsmålet.

Det finns flere sakspörgsmål:

CD-afgift
freenet
offentlig upphandling
swpat
eucd
standarder
licenser
etc

det finns flere muligheder för sslug

ikke sige noget
stötte andre initiativer/föreninger
gå sammen med andre föreninger
udtale en egen holdning
stötte enkelte personer
dedicere en talesmand
etc

Imho er alle disse valg og bedömninger ikke et stort problem för en
bestyrelse som kommunicerer og arbejder sammen. En god bestyrelse
föler hvad som er det beste for foreningen.

//Erik