Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

On Fri, 27 Dec 2002, Kristian Vilmann wrote:

> Og jeg vil vove den påstand at nogle stykker af dem der har været
> særligt aktive på den front næsten aldrig har vist sig på vores andre
> lister.

Dem om det. Jeg regner ikke med at jeg skal føle mig truffet.

> Ikke at der er noget galt i at holde sig til politik-listen, men når
> ganske få personer der ikke gør sig meget på de andre lister kan få
> deres skriverier til at fremstå som om en samlet holdning, er der noget
> galt.

Helt enig, og det må ikke ske.

Men jeg ser ikke noget galt i at en kaffeklub interesserer sig for om
kaffe bliver forbudt. Det er vel meget naturligt?

> Vi får konstant nye medlemmer der ikke har hørt om softwarepatenter,
> DMCA og Infosoc, endsige at det skulle være problematisk.
>
> Hvis disse folk, hvoraf en del af dem sikkert er lykkelige fordi
> Danmarks statsminister hedder Anders Fogh Rasmussen, som udgangspunkt
> skal tages til indtægt for temmelig hårde udfald mod hr. Rasmussens
> regering, bare fordi de synes at "det der linux lyder da sjovt", så har
> vi allerede tabt en del af dem.

Pyt med ham, han beslutter ikke noget alene. Det er et flertal i
folketinget der beslutter lovene. Også dem der gør Linux ubrugeligt.

Jeg syntes stadig at det er relevant at fortælle nye medlemmer
at softwarepatenter+Linux er problematisk.

> Vi kan ikke have noget imod de gæve folk der kæmper mod politikere,
> spin-doktorer og stor-kapital. En hel del gør et fremragende stykke
> arbejde. Men når det lige pludselig er det der er hele berettigelsen, og
> den oprindelige ide lægges til side, er det ikke sjovt mere.

Helt enig. Det skal ikke være hele berettigelsen.

> Og så er der altså gået ged i kommunikationen i bestyrelsen. Bl.a. fordi
> nogle vil bevare SSLUG som den tekniske klub med holdninger, og andre
> åbenbart vil tage holdningerne videre.

Grundstenen er Linux, ingen tvivl om det. Men hvis lovgivningen
underminere Linux, så er foreningen lissom væk.

> De taler ikke godt sammen. Det har givet nogle ubehagelige ridser i lakken.
> Og det er der problemet ligger.

Det er et alvorligt problem.

mvh/hans
In Linux® we have found a UNIX® that is a better answer. We
think Linux® is the new UNIX®.	-- Michael Dell