Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

On Fri, 27 Dec 2002 12:55:26 +0100
Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:

> Lidt af problemet er om folk af egen kraft vil melde sig ind i en
> forening der har det ene/primære mål at føre en bestemt politik.

Det har du nog helt rätt i..

> Jeg tror ikke at folk vil melde sig ind i sådan en forening og det er
> ikke min opfattelse at andre er mere optimistke på det
> punkt. Uenigheden bunder så i om vi kan tillade os at udnytte folks
> grunde til ikke at interesserer sig for bestemte emner til at virke
> som pressionsmidel over for politikkerne og andre
> interesseorganisationer.

Jag ser en lösning i att antingen ha paraplyorganisationer där flera föreningar verkar för en gemensam sak alternativt att man gör som SSLUG och meddelar att man står bakom en förenings arbete. Det behöver inte vara att man står bakom allt arbete utan man kan uttala stöd för specifika frågor.

/Patrik