Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

On Fri, 27 Dec 2002 13:06:13 +0100 (CET)
Hans Schou <sslug@sslug> wrote:

> Helt enig. Jævnfør stadgarne er det underordnet om man overhovedet kan
> bruge Linux.
>
> Softwarepatenter har kun relevans overfor Linux i det tilfælde at man rent
> faktisk bruger Linux, men det forhindre ikke at man kan fortælle om Linux,
> som der står i vedtægterne/stagarne.
>
> Men kan man ikke bruge Linux, så mener jeg at de fleste lister hos SSLUG
> ikke har relevans mere.
>
> Jeg ved det ikke, men jeg tror altså at det er de fleste medlemmer i SSLUG
> som også er interesseret i at bruge Linux.

Du missar min point hela tiden.. Visst ska det föras en kamp mot mjukvarupatent, men är verkligen SSLUG en bra platform att föra kampen från? Bättre att föra en gemensam kamp med alla andra som berörs av samma anledningar.

> [...]
> bare undgå.
>
> SSLUG kan ikke opfordre til at gøre noget ulovligt, fx se DVD film på
> Linux. Jeg forstår ikke helt loven, men det er vist ikke forbudt. En dom
> vil forklare det mere tydeligt.
>
> SSLUG burde måske holde sig fra at fortælle om hvordan man bruger DVD
> sammen med Linux...

> Det er ikke rigtigt. Richard Stallman skrev om swpat-problemet allerede i
> 1990 (el. 1991 -- der omkring). Bill Gates skrev også om problemet på
> samme tidspunkt (ja, det blev beskrevet som et problem).

"I stand corrected".. Min tolkning av paragrafen står jag dock fast vid..

/Patrik