Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

On Fri, 27 Dec 2002 13:21:55 +0100 (CET)
Hans Schou <sslug@sslug> wrote:

> Måske ikke. Det må være op til medlemmerne at bestemme. Peter Toft har
> mindst bragt emnet op til afstemning 2 gange (det er vist 3), om SSLUG
> skulle være imod softwarepatenter. Jeg har kun set et eneste medlem stemme
> nej.
>
> Det vælger jeg så at tolke som at medlemmerne ikke finder at SSLUG er så
> dårlig en platform at føre kampen fra.

Det som du hänvisar till har varit mindre omröstingar på årsmöten, jag har svårt att tänka mig att detta skulle vara den verkliga meningen bland alla SSLUGs medlemmar.

Jag skulle vilja se en epost-röstning för att se opinionens tankar i frågan. En sådan omröstning skulle vara enkel att genomföra och kan fungera som en vägvisare för nya styrelsens arbete i frågan..

> Rune Zimmermann er inde på noget om dette.
> Det kan blive løsningen.

Jodå, han verkar vara inne på samma tankegångar. Det är inte någon ny idé i SSLUG heller, samma diskussion påbörjades när den stängda listan lades ner..

/Patrik