Re: [FORENING] SSLUG i opløsning?

In article <sslug@sslug>, Hans Schou wrote:

>  Hej
>
>  Efter referatet fra SSLUG's bestyrelse, synes jeg det ser noget sort ud.
>  Er foreningen helt ved at gå i opløsning?

Nope kun bestyrelsen...

>  Vi der er udenfor, ved ikke helt hvad der sker inde i bestyrelsen, og
>  sådan skal det også være.

I hvor høj grad? Hører du til dem der mener at medlemmerne ikke på noget
tidspunkt skulle have været orienteret om disse problemer?

>  Derfor lyder mit spørgsmål til resten af medlemmerne: Hvor meget har du
>  gjort for at få det til at fungere?

Bestyrelsesmedlemmerne, antager jeg du mener.

Jeg har gjort hvad jeg kunne i de sidste år og har valgt at undlade at
genopstille da jeg ikke følte jeg havde mere konstruktivt at bidrage
med i denne nye verdensorden, og i øvrigt var møgtræt af det.

Jeg har imidlertid også nægtet at ignorere de problemer der har været
med i stedet ønsket at diskutere dem - et ønske det ikke har været alle
der delte. Den slags gør man vist ikke i politik (indrømmer problemer :)

Jeg har efterhånden hørt fra udenforstående fra flere sider at det ikke
er et problem - at sådan er spillereglerne i en bestyrelse. At man ikke
kan regne med at de andre samarbejder, at man ikke kan regne med at folk
lægger deres dagsorden åbent frem. At man er modspillere i stedet for
medspillere. Ting jeg ville forvente gjorde sig gældende i f.eks.
politik, men som jeg aldrig før har oplevet i SSLUG.

Jeg har ikke personligt noget imod at alle mulige bestyrelser jeg ikke
er med i, fungerer på den måde. Herunder SSLUGs fremtidige bestyrelse.
(Det virker måske som lidt spild af ressourcer på en tekniker, men sådan
må det åbenbart være).

Men jeg har stor forståelse for hvis folk som dybest set er teknikere,
og ikke politikere, og som er gået ind i SSLUGs bestyrelse under de
gamle forudsætninger, hvor man regnede med hinanden, ikke tror de kan
fungere under disse nye radikalt anderledes betingelser. Hvis det var
den slags magtspil man ønskede sig, var det vel ikke SSLUG man havde
meldt sig ind i. Hvis nogen (f.eks. spørgeren) mener at det er for
dårligt at sige fra under disse betingelser, håber jeg de vil vise deres
format ved selv at tilbyde at tage opgaven ved næste bestyrelsesvalg.

Med venlig hilsen
--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

BOFH excuse of the day: Smell from unhygienic janitorial staff wrecked
the tape heads