Re: [FORENING] SSLUG i opløsning?

On 27 Dec 2002, Hanne Munkholm wrote:

> Nope kun bestyrelsen...

Jeg kunne selvfølgelig tilbyde at være ordstyrer, hvis der er interesse
for det. Men hvis blot et bestyrelsesmedlem ikke ønsker det, så bare
glem det.

Fordelen ved at have en ordstyrer er han ikke deltager i debatten,
og han kan smides ud til hver en tid. Den eneste opgave er blot at afvikle
mødet i god ro og orden, eller hvordan bestyrelsen ny ønsker afviklingen
skal foregå (kaos tilbydes også :)

Alternativt kunne i spørge en anden om at være ordstyrer,
man behøver jo ikke ligefrem selv melde sig.

> I hvor høj grad? Hører du til dem der mener at medlemmerne ikke på noget
> tidspunkt skulle have været orienteret om disse problemer?

Problemet er at jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skulle gøre ved det som
menigt medlem. Nu har jeg så kommet med førnævnte tilbud, hvad kan jeg
ellers gøre?

> Bestyrelsesmedlemmerne, antager jeg du mener.

sorry, Jo.

> Jeg har imidlertid også nægtet at ignorere de problemer der har været
> med i stedet ønsket at diskutere dem - et ønske det ikke har været alle
> der delte.

Nu er det ikke alt der egner sig til at blive diskturet pr. email,
specielt ikke hvis det går i hårknude. (jeg har været der)

> Jeg har efterhånden hørt fra udenforstående fra flere sider at det ikke
> er et problem - at sådan er spillereglerne i en bestyrelse. At man ikke
> kan regne med at de andre samarbejder, at man ikke kan regne med at folk
> lægger deres dagsorden åbent frem.

Det er desværre sådan det er.

Det er mødelederens opgave hurtigt at terminere en debat om noget der er
uden for emnet. Hvis man så inden har aftalt at der kun kan bruges 20
minutter på et emne, så stopper man der, og ingen har mulighed for at
blive ved med at væve i det samme.

> Jeg har ikke personligt noget imod at alle mulige bestyrelser jeg ikke
> er med i, fungerer på den måde. Herunder SSLUGs fremtidige bestyrelse.

Helt enig, men jeg er da ked af at høre at det ikke fungere.

> Men jeg har stor forståelse for hvis folk som dybest set er teknikere,
> og ikke politikere, og som er gået ind i SSLUGs bestyrelse under de
> gamle forudsætninger, hvor man regnede med hinanden, ikke tror de kan
> fungere under disse nye radikalt anderledes betingelser.

Det må være flertallet i bestyrelsen der sætter betingelserne. Vort meget
demokratiske valgsystem burde sikre at det er den linje som medlemmerne
ønsker, der bliver lagt.

(jeg forstår det nok bare ikke, fordi jeg ikke har været med til møderne)

> Hvis det var den slags magtspil man ønskede sig, var det vel ikke SSLUG
> man havde meldt sig ind i. Hvis nogen (f.eks. spørgeren) mener at det er
> for dårligt at sige fra under disse betingelser, håber jeg de vil vise
> deres format ved selv at tilbyde at tage opgaven ved næste
> bestyrelsesvalg.

Det vil jeg nok undlade.

mvh/hans
In Linux® we have found a UNIX® that is a better answer. We
think Linux® is the new UNIX®.	-- Michael Dell