Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

On Fri, 27 Dec 2002 14:02:07 +0100
Frank Damgaard <sslug@sslug> wrote:

> Men det er årsmötet der bestemmer.

Sant, men om du tittar tillbaka så är det vaga omröstningar och inte någon klart besked till bestyrelsen. Det har varit väldiga diskussionen varje gång frågan har kommit upp..

> Fint jeg er tilmeldt med flere email-adreseer :))
>
> Og disse email-afstemninger kan aldrig binde bestyrelsen, så det
> kan højst blive vejledende.

Ja, helt klart inte bestämmande. Det finns inte några möjligheter idag att göra en epostomröstning på ett säkert sätt, men det borde vi ta och titta inför framtiden.

> Det kommer vel helt af sig selv at man samler kræfterne
> i "brancheforeninger" når vi har sådanne.
> Hidtil har der ikke for SSLUG været sådanne paraplyforeninger
> som SSLUG kunne indmelde sig i.

Vi ger stöd till softwarepatenter.dk enligt förstasidan

---

*  Softwarepatenter
      Skal det være tilladt at tage patenter på software? SSLUG siger nej og støtter
      www.softwarepatenter.dk og denne underskriftsindsamling.
---

Vi ger även stöd till Initiativet for Digitale ForbrugerRettigheder.

> Og det kan godt være at for mange er IT-politik kedelig, men
> endnu kedeligere er det hvis vi ikke kan bruge linux, men højst
> snakke om det, og kun visse emner, da andre emner er blevet forbudt ;(

Helt rätt, men man ska välja sin arme och plats för slag..

/Patrik