Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

In <sslug@sslug> Hans Schou <sslug@sslug> writes:

>Hvis jeg forstår dig ret, så var det den mest klare udtalelse jeg længe
>har set, og der er blevet rykket for den slags udtalelser tit og ofte.

>Jeg læser det som:
>Henrik Størner mener ikke SSLUG skal beskæftige sig med om lovgivningen
>gør Linux ubrugeligt.

Du stiller som sædvanlig tingene på spidsen, hvorved det kommer til at
lyde mere besynderligt end det er. Jeg kunne omvendt konstatere at:

   Hans Schou mener at SSLUG's eksistensberettigelse er at bekæmpe
   lovgivning, der kan påvirke Open Source Software negativt.

Den politiske diskussion er ikke uinteressant. Det er bare ikke en
opgave for SSLUG. Jeg er med i SSLUG for at diskutere teknik, ikke
politik. Hvis SSLUG bliver politisk, gider jeg ikke være med - så
derfor vil jeg gerne have politikken over i et andet forum.

>Jeg syntes du roder tingene sammen. Du taler om penge og politik, jeg
>taler om it-politik, vel at mærke den del der har relevans for Linux.

Jeg roder overhovedet ikke noget sammen. Jeg brugte blot et eksempel
på, at der er andre væsentlige emner, som SSLUG har valgt ikke at
ville beskæftige sig med.

>Så du vil altså ikke tage stilling til softwarepatenter?

Det har intet med hinanden at gøre. Mig bekendt skal man ikke have
taget stilling til softwarepatenter, for at kunne sende en e-mail
til sslug@sslug

>Det kunne du godt have sagt noget før.

Hvorfor det ? Jeg har vel lov til at have en holdning, uden at den
nødvendigvis skal udbasuneres offentligt.

>Du er blevet spurgt flere gange på årsmøderne.

Vås. Jeg har ikke været til de årsmøder hvor emnet har været oppe, på
nær det sidste.

>Jeg ved ikke hvad de andre medlemmer vil, men jeg vil bare køre Linux.
>Jeg vil bare til Mekka. Softwarepatenter interesserer mig ikke, men det
>interesserer mig at lovgivningen vil forhindre at Linux kan bruges til
>noget fornuftigt.

>Hvis ikke der var noget der hed softwarepatenter, så kunne jeg lave noget
>sjovere.

Og jeg hører altså til dem, der ikke interesserer mig nok for den
kamp til, at jeg gider beskæftige mig med den i SSLUG-regi. Der
vil jeg gerne lave noget sjovere.
--
Henrik Storner <sslug@sslug>