Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opl

On 27 Dec 2002 18:33:05 +0100
Janus Sandsgaard <sslug@sslug> wrote:

> "Det rene kup"? Da jeg meldte mig ind i SSLUG forestillede jeg mig at
> foreningen arbejdede med både teknik og politik. Noget tyder på at jeg
> har taget fejl, hvilket så gør at jeg tænker højt over, om der måske
> er grundlag for en egentlig politisk organisation i Danmark ift. fri
> software.
>
> Det er fint at du er uenig, og OK at du betegner mit indlæg som "en
> interessant betragtning" - men jeg bryder mig ikke om dit ordvalg, når
> du siger at jeg gør mig skyldig i kup.

Her begynder noget gå lidt galt imho. Låt os ta et konkret exempel isted
for at snakke om politiske kupper. Antag (suppose) at sslug får et
spörgsmål fra svenske justitiedepartementet hvis vi vil sige noget
om implementeringen av EUCD i Sverige. På samme måde som til
swpatentdirektivet:

http://www.sslug.dk/patent/eudirektiv/sv/remissbrevdatorpatent2002sida1.pdf
http://www.sslug.dk/patent/eudirektiv/sv/remissbrevdatorpatent2002sida2.pdf

Skal sslug lave et höringssvar eller ikke?

Dette er bare _et_ (hypotetiskt) eksempel. Jag har försökt göre en
liste på hvad konkret er lavet i sslug og det viser sig at det er
forskellige ting. Der er bestyrelsemedlemmer og menige medlemmer og
höringssvar og artikler etc...

Jag syns det meste er godt. Hvad er det egentlig som er dårligt?

Kan vi ikke laere av det?

//Erik