Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

Kristian Vilmann wrote:

> Vi får konstant nye medlemmer der ikke har hørt om softwarepatenter,
> DMCA og Infosoc, endsige at det skulle være problematisk.

Der er nok også mange der ikke kender til problemerne med PCMCIA i 2.4
kernen.

> Hvis disse folk, hvoraf en del af dem sikkert er lykkelige fordi
> Danmarks statsminister hedder Anders Fogh Rasmussen, som udgangspunkt
> skal tages til indtægt for temmelig hårde udfald mod hr. Rasmussens
> regering, bare fordi de synes at "det der linux lyder da sjovt", så har
> vi allerede tabt en del af dem.

De fleste foreninger (lystfiskerforeninger, dyrenes værn, miljøforeninger
osv) kommer af og til med meget kritiske udtalelser om den til enhver tid
siddende regering/kommunalbestyrelse.
Det er naturligt; hvis en regering laver noget der generer grupper af
borgere, er det naturligt at de råber op. Og at de bruger de foreninger,
der plejer deres interesser.

Jeg er selv kredsformand i De Konservative og har ikke noget problem med at
SSLUG varetager linuxbrugernes interesser.

> Nej. Men der er stor forskel på en teknisk klub med holdninger til og
> mod på at påvirke vores samfund, og en it-politisk klub med en uskreven
> dagsorden med parolen "opensource og ultraliberalistisk frihed til alle".

Der er ikke nogen uskreven dagsorden.

> Vi kan ikke have noget imod de gæve folk der kæmper mod politikere,
> spin-doktorer og stor-kapital. En hel del gør et fremragende stykke
> arbejde. Men når det lige pludselig er det der er hele berettigelsen, og
> den oprindelige ide lægges til side, er det ikke sjovt mere.

Jeg har ikke hørt nogen, der vil lægge noget til side.

--
Niels Elgaard Larsen