Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

In <sslug@sslug> Janus Sandsgaard
<sslug@sslug> writes:

>"Det rene kup"? Da jeg meldte mig ind i SSLUG forestillede jeg mig at
>foreningen arbejdede med både teknik og politik.

Da jeg meldte mig ind i SSLUG var den absolut ikke politisk. Og hvis
man læser hvad SSLUG skriver om sig selv på vores hjemmeside, er det
absolut ikke klart at SSLUG har IT-politik som et af sine primære
fokus-områder.

Det betyder ikke at SSLUG skal være upolitisk i al evighed.  Jeg mener
blot at man skal være varsom med at gå ud og sige at fordi en håndfuld
personer har brygget noget sammen på sslug-itpolitik, så er det
samtlige SSLUG's 6193 medlemmer, der bakker om om holdningen.

Det er *den* måde at legitimere sine synspunkter, som jeg føler er
"kup-agtig".

>Det er fint at du er uenig, og OK at du betegner mit indlæg som "en
>interessant betragtning" - men jeg bryder mig ikke om dit ordvalg, når
>du siger at jeg gør mig skyldig i kup.

Jeg skrev ikke at du havde kuppet noget som helst. Jeg protesterede
mod den tankegang, at man automatisk tager hele SSLUG's medlemsskare
til indtægt for nogle holdninger, som det kun er et fåtal der har
været med til at formulere.
--
Henrik Storner <sslug@sslug>