Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

Henrik Størner wrote:

> Hvis jeg var medlem af en husmoder-forening ville jeg da heller
> ikke synes at det var det sted jeg primært ville diskutere EU's
> landbrugs-politik, selv om den er ret væsentlig for hvilke
> fødevarer jeg kan proppe i gryden.

Det havde Google en mening om:

http://www.systime.dk/fagbank/samfundsfag/medborgerskab/kap02.htm

Om husmoderforeninger:

"Alligevel kan der være en begrundelse for også at betragte en sådan
aktivitet som politisk. Selv om aktiviteten ikke rummer noget forsøg på
påvirkning, kan den have politisk betydning på anden måde. Den kan således
være med til at give en bestemt gruppe i samfundet en særlig politisk
identitet. I dette tilfælde husmødre eller husarbejdende kvinder, som det
hedder i dag. Desuden forholder det sig sådan, at også husmoderforeninger
fra tid til anden stiller krav til det omgivende samfund, lige som de af og
til inddrages i udformningen af de offentlige politikker, der vedrører
familien."

--
Niels Elgaard Larsen