Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

Henrik "Størner" <sslug@sslug> writes:

> Da jeg meldte mig ind i SSLUG var den absolut ikke politisk. Og hvis
> man læser hvad SSLUG skriver om sig selv på vores hjemmeside, er det
> absolut ikke klart at SSLUG har IT-politik som et af sine primære
> fokus-områder.

Det er sikkert rigtigt, men den praktiske virkelighed viser nu at
verden er politisk, at SSLUG arbejder med it-politik, og at presse
m.v. vil bede SSLUG (SSLUGs formand) om udtalelser, jvf. Niels´
indlæg. Det forholdte jeg mig til, da jeg meldte mig ind i SSLUG. Jeg
siger ikke, at jeg er repræsentativ for den gennemsnitlige
SSLUG-medlem, men at det var en del af grundlaget for at jeg meldte
mig ind. De rer muligvis andre?

> Det betyder ikke at SSLUG skal være upolitisk i al evighed.  Jeg
> mener blot at man skal være varsom med at gå ud og sige at fordi en
> håndfuld personer har brygget noget sammen på sslug-itpolitik, så er
> det samtlige SSLUG's 6193 medlemmer, der bakker om om holdning.

Korrekt. Men hvordan finder vi frem til hvad SSLUG må mene noget om,
og hvad SSLUG skal mene?

> Jeg skrev ikke at du havde kuppet noget som helst. Jeg protesterede
> mod den tankegang, at man automatisk tager hele SSLUG's medlemsskare
> til indtægt for nogle holdninger, som det kun er et fåtal der har
> været med til at formulere.

Mit indlæg (som meningt SSLUG-medlem) er så et eksempel på et medlem,
der synes det er aldeles glimrende, at SSLUG har en IT-politisk
profil. Dette måske vigtigt at minde om som modvægt til bíllede af, at
en masse medlemmer intetanende bruges til at drive politik for et
fåtel.

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia