Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

Niels wrote:
Janus Sandsgaard wrote:

Henrik "Størner" <sslug@sslug> writes:

Det er sandelig en interessant betragtning.  Det er jo det rene kup
at "benytte sig af foreningens størrelse" til politiske formål, når
størstedelen af medlemmerne ikke har meldt sig ind i foreningen med
en politisk motivation.

"Det rene kup"? Da jeg meldte mig ind i SSLUG forestillede jeg mig at foreningen arbejdede med både teknik og politik. Noget tyder på at jeg har taget fejl, hvilket så gør at jeg tænker højt over, om der måske er grundlag for en egentlig politisk organisation i Danmark ift. fri software.

Da jeg for længe siden meldte mig ind i SSLUG var det på grund af det teksniske. Jeg kunne ikke forestille mig af SSLUG kunne beskæftige sig med andet.

MEN DET KAN JEG NU.

Vi laver en klub :)

Jeg kunne nemlig heller ikke forestille mig at man kunne finde på sådan noget som softwarepatenter og InfoSoc.

Jeg tror at vi alle håber, at de politiske vinde skifter, og vi igen ikke behøver at tænke så meget på IT-politik. Men det sker ikke af sig selv.

Det er generalforsamlingerne der tæller i SSLUG, ikke hvorfor jeg og andre, meldte os ind.

Så vil jeg da håbe at du kommer til det kommende medlemsmøde og hjælper med til at ro og orden genoprettes i bestyrelsen, således at det er muligt at få nogenlunde brugbare ting ud af uden at nogle skal gætte hvad andre har lavet.

/kristian

--
Feeling unknown - And you're all alone
Flesh and bone - By the telephone