Re: [FORENING] SSLUG i opløsning?

Hanne Munkholm wrote:

> Jeg har imidlertid også nægtet at ignorere de problemer der har været
> med i stedet ønsket at diskutere dem - et ønske det ikke har været alle
> der delte. Den slags gør man vist ikke i politik (indrømmer problemer :)

Man prøver at løse dem i stedet for at diskutere dem i medierne.

> Jeg har efterhånden hørt fra udenforstående fra flere sider at det ikke
> er et problem - at sådan er spillereglerne i en bestyrelse. At man ikke
> kan regne med at de andre samarbejder, at man ikke kan regne med at folk
> lægger deres dagsorden åbent frem. At man er modspillere i stedet for
> medspillere. Ting jeg ville forvente gjorde sig gældende i f.eks.
> politik, men som jeg aldrig før har oplevet i SSLUG.

Bestyrelsen i SSLUG har i de år jeg har været medlem, generelt arbejdet
dygtigt og effektivt. Det er uden tvivl sådan, at en bestyrelse arbejder
mest effektivt, hvis det er en homogen vennegruppe.

Men i en forening med mange tusinde medlemmer, er det godt og rimeligt at
bestyrelsen er bare nogenlunde repræsentiv for medlemmerne. I de sidste 2-3
år er der kommet rigtig mange linuxbrugere, der er anderledes end fx mig.
Brugere der ikke ved hvad en kerne, C-oversætter eller et filsystem er (det
er fx mine forældre, selvom de ikke er SSLUG medlemmer endnu); men det er
linuxbrugere og såden nogen skal der være plads til i SSLUG og i
bestyrelsen.

Hvis en bestyrelse er inhomogen, sker der uværgerligt misforståelser og
fejltagelser. Men det må man bare tage i stiv arm. Det nytter ikke noget at
blæse det stort op. Man må acceptere at man er forskellige og se at komme
videre. Det her er altså ikke fællesmøder i Tvind, hvor man skal bekende
sine fejl.

Jeg har været på bestyrelseslisten i mindre end 2 måneder, men jeg er ikke
stødt på nogen modspillere.

--
Niels Elgaar Larsen