Re: [FORENING] holdninger versus personfnidder

Erik Josefsson wrote:

> Jag er ikke expert, og har heller ikke deltagit i beslutet at kalle til
> fyllnadsvalg for di jag trekkede meg fra den tillkommende bestyrelsen
> reden den 8/12, men hvis den nye bestyrelsen ikke kan konstituere sig så
> kan den vel heller ikke tilltrede?

Stadgar: 5.7 Styrelsens tillträde
 Styrelsen tillträder vid verksamhetsårets början.

Og:

Stadgar:5.9 Konstituerande av styrelsen
 Styrelseledamöter fördelar själv nedanstående poster mellan sig vid första
sammanträdet under nytt verksamhetsår.

Dvs, Den nye bestyrelse kunne ikke lovligt have konstitueret sig endnu.

> Jag opfatter det ikke som at den gamle bestyrelsen afsätter den nye.
>
> Jag opfatter det som at den nye ikke kan tillträde. Og det er exakt den
> situationen som utlöser et så kallet "fyllnadsvalg". Dette er hvad jag
> fattet fra Martin Wahléns uddybning i dette.

Hvorfor kan den ikke tiltræde?
Den kan vel bare holde et møde engang i januar og stemme om posterne.

--
Niels