Re: [FORENING] holdninger versus personfnidder

Erik Josefsson skrev:

> Jag er ikke expert, og har heller ikke deltagit i beslutet
> at kalle til fyllnadsvalg for di jag trekkede meg fra den
> tillkommende bestyrelsen reden den 8/12, men hvis den nye
> bestyrelsen ikke kan konstituere sig så kan den vel heller
> ikke tilltrede?

Den nye bestyrelse kan godt konstituere sig.  Et flertal i
2003-bestyrelsen _er_ blevet enige om en konstituering, men
mindretallet (Anne Østergaard) har insisteret på vi skal
følge vedtægterne til punkt og prikke, og først formelt
konstituere os ved et bestyrelsesmøde.

> Jag opfatter det ikke som at den gamle bestyrelsen
> afsätter den nye.

Det er det absolut heller ikke.  Det er tre medlemmer af den
nye bestyrelse - hvoraf et også er medlem af den siddende
bestyrelse - der har bedt om at der bliver indkaldt til et
foreningsmøde, hvor _medlemmerne_ kan vælge om de vil
afsætte bestyrelsen.

> Jag opfatter det som at den nye ikke kan tillträde.

Den opfattelse deler jeg ikke.  Grunden til at Gitte Wange,
Peter Makholm og jeg har bedt om at der bliver indkaldt til
et foreningsmøde er at vi er af den opfattelse at
bestyrelsesarbejdet ikke vil kunne fungere, hvis vi skal
sidde i bestyrelse med Anne Østergaard.

Jacob (og kun Jacob)
--
"Skal kokken nu til at læse patentjura, hvis han/hun en dag
 føler sig inspireret til at lave noget nyt, og finder på en