Re: [FORENING] politik? (was: SSLUG i opløsning?

Patrik Bengtsson wrote:

> Att fortække nya medlemmer om det er helt ok, men att man är tvungen att
> stå bakom en politisk kamp/hållning bara för att man vill lära sig Linux
> är inte bra...
I danmark har vi en forening der "Danmarks naturfredningsforening", mange er
medlemmer af den fordi de gerne vil kunne gå en tur i skoven (vi har ikke
allemandsret i Danmark). Når man melder sig ind der, er man måske også med
til at støtte initiativer, man ikke bryder sig om (f.eks. at juletræer
bliver dobbelt så dyre hvis de ikke sprøjtes)

Det må være dem der melder sig ind, der må sætte sig ind i hvad foreningen
står for og ud fra det vurdere om man vil være medlem. Jeg kan ikke se at
der er et problem i at hvis man melder sig for at få hjælp, så bliver man
taget til indtægt for at være intresseret i systemets overlevelse.

Du skriver "en politisk kamp/hållning", men det der er vigtigt at skelne
mellem om vi snakker parti politik, eller lobby arbejde. Jeg ville melde
mig ud af SSLUG i samme øjeblik vi blev et parti, for det tror jeg ikke vil
fremme vores sag. Men sålænge vi snakker med alle partier for at fremme det
frie valg, så passer det fint med mine interesser.

--
Hilsen
Klaus V. Slott