Re: [FORENING] konstituering (was: holdninger versus personfnidder

On Sat, 28 Dec 2002, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Den nye bestyrelse kan godt konstituere sig.  Et flertal i
> 2003-bestyrelsen _er_ blevet enige om en konstituering, men
> mindretallet (Anne Østergaard) har insisteret på vi skal
> følge vedtægterne til punkt og prikke, og først formelt
> konstituere os ved et bestyrelsesmøde.

Nu da du har skrevet det her, kan jeg lige så godt spørge her, til trods
for at det rent faktisk er noget jeg officielt vil spørge bestyrelsen om.

Hvorfor har i ikke holdt et bestyrelsesmøde endnu, og hvorfor har i ikke
konstitueret jer med det flertal der er ved det bestyrelsesmøde? I
indkaldelsen stod at der ikke kunne dannes et flertal, men nu siger du at
der godt kan. Man bliver lidt forvirret herude på sidelinjen.

Et bestyrelsesmøde behøver ikke tage 4 timer. Hvis et flertal kun mener at
der skal bruges 30 min på en konstituering, så tager det ikke længere tid.
Et bestyrelsesmedlem kan ikke alene trække emner i langdrag, for
flertallet kan bare tage en beslutning. Demokrati er pisse irreterende når
man har mindratal, sådan er det.

Hvis i kan konstituere jer nu, hvad pokker er så meningen med at lave en
generalforsamling?

Iøvrigt kan bestyrelsen til enhver tid rekonstituere sig. Hvis formanden
lige pludselig ikke vil være formand mere, så må man rekonstituere. Hvis
et flertal i bestyrelsen vil have en rekonstituering, så bliver det sådan.

Uddeling af tillidsposter går vel til den der får et flertal til at udføre
dem. Hvis man ikke har tillid til at Anne har en bestemt post, ja så får
hun den bare ikke, eller man opretter slet ikke posten. Hvis man har et
flertal, kan man lave mange julelege.

Well, af de ting jeg har hørt her og der om hvad Anne har gjort er:

1. Forhindret konstituering af bestyrelsen. Som sagt, drop det fis, det
kan hun ikke, når hun har et flertal imod sig.

2. Ikke svaret på e-mail. Jeg ved ikke grunden til at Anne ikke har gjort
dette, men for det første er hun ikke den eneste der ikke har svaret på
e-mails og for det andet kan det ikke være grund til en
mistillidserklæring.

3. Jeg har prøvet at finde ud af om Anne har misbrugt sit hverv, og bragt
SSLUG i miskredit. Det er der ingen der bekræfter, hvorfor jeg antager at
det ikke er tilfældet.

Til gengæld skrev Hanne Munkholm:

> Jeg har imidlertid også nægtet at ignorere de problemer der har været
> med i stedet ønsket at diskutere dem - et ønske det ikke har været alle
> der delte.

Min fortolkning af ovenstående er at Hanne har "hældt benzin på bålet" ved
enhver given lejlighed. Det synes jeg ikke lyder særligt konstruktivt.

Det forkommer mig at det med at blande to bestyrelser sammen i periode kan
være meget skadeligt, og det tror jeg ikke vi skal gøre igen. Når der er
valgt en ny bestyrelse så holder den et møde hvor den konstituere sig, og
så er det den nye bestyrelse, og ikke pr. 1/1 som det er nu.

Min forløbige konklusion: Jeg fatter stadig ikke hvad der er galt.

mvh/hans
In Linux® we have found a UNIX® that is a better answer. We
think Linux® is the new UNIX®.	-- Michael Dell