Re: [FORENING] konstituering (was: holdninger versus personfnidder

On Sat, 28 Dec 2002, Martin Wahlén wrote:

> Fordi att den nye bestyrelse först tillträder den 1/1 2003 ock ikke kan
> ha bestyrelsemöder före då.

Det må samtidigt betyde at den bestyrelse der så bliver valgt d. 11/1 2003
ikke kan holde bestyrelsesmøde får d. 1/1 2004.
Der er et eller andet galt her!?

Hvis en siddende bestyrelse bliver væltet midt på året, så må den
nødvendigvis tiltræde med det samme.

Men det er altså denne tekst der gør forskellen:

http://www.sslug.dk/forening/stadgar/stadgar6/#ss5.9
5.9 Konstituerande av styrelsen
Styrelseledamöter fördelar själv nedanstående poster mellan sig vid
första sammanträdet under nytt verksamhetsår.

> Så må du komma med ett ändringsförslag till vedtegterna.

Fint, så foreslår jeg:

5.9 Konstituerande av styrelsen
Styrelseledamöter fördelar själv nedanstående poster mellan sig vid
första sammanträdet. Når posterna är fördelt er styrelsen tiltrådt.

Hvornår kan vi få puttet det ind?
Skal der holdes et nyt foreningsmøde?

Det bekymre mig en del at Niels Elgaard har fået den opfattelse at det er
den gamle bestyrelse der konstituere den nye. Sådan læser jeg det.

Vi må altså have en bestyrelse der fungere og har mulighed for at operere.
Dette kræver at bestyrelsen har en smule albue-rum, fx en lukket
mail-liste, kun svare på spørgsmål når de er fornuftigt stillet og slige
ting. Det skal ikke være sådan at et bestyrelsemedlem (nyt el. gammelt)
eller et menigt medlem kan sætte hele foreningen ud af drift.

mvh/hans
In Linux® we have found a UNIX® that is a better answer. We
think Linux® is the new UNIX®.	-- Michael Dell