Re: [FORENING] konstituering (was: holdninger versus personfnidder

Hans Schou wrote:

> Det bekymre mig en del at Niels Elgaard har fået den opfattelse at det er
> den gamle bestyrelse der konstituere den nye. Sådan læser jeg det.

Det jeg skrev var, at det formelt er medlemmer den gamle bestyrelse (PTO og
Gitte), der har begæret "utlysning" af dette møde. De andre er bare pynt.

Jeg synes, det er lidt mærkeligt, at to bestyrelsesmedlemmers formodentligt
sidste handling i en bestyrelse, en uge før den går af, er at indkalde til
et møde, der skal afsætte den næste bestyrelse, før den er tiltrådt.

Det er mest vedtægterne jeg kritiserer her. Jeg mener at en bestyrelse bør
tiltræde umiddelbart når den er valgt.
Som man nok kan se af referatet fra sidste bestyrelsemøde, har det ikke
virket ret godt at blande den nye og gamle bestyrelse.
Det har heller ikke gjort konstitueringen af den nye bestyrelse lettere, at
afgående bestyrelsesmedlemmer har blandet sig i den.

Men selvom det måske ikke havde gjort nogen reel forskel, mener jeg at det
havde været bedre (men ikke godt) hvis Gitte, Jacob og Peter Makholm havde
ventet til januar og begæret mødet som medlemmer af den nye bestyrelse.

Det havde været endnu bedre, hvis man faktisk havde holdt et
bestyrelsesmøde, inden man gav op.

--
Niels Elgaard